Laster neste case...

Ekebergparken

Identitet for Norges mest omtalte kulturpark

Folkeparken Ekebergparken sto urørt fra Oslo Kommune kjøpte området i 1889 frem til C. Ludens Stiftelse tok kontakt i 2006 med ønske om å gi byen en skulptur- og kulturminnepark. Meningene har vært mange og sterke med motstridende interesser i forhold til bruk av parken.

Enkel og stram

Den nye visuelle identiteten ble bygget på grunnformene kvadrat, sirkel og trekant. Det moderne uttrykk vi skapte hadde en klassisk oppbygging som skulle reflektere kunst, natur og historie. Identiteten ble tatt ut både i parken og digitalt. En app som guider publikum rundt på området bidro til å kunne oppleve kunst på en ny måte.

Vi har hatt et hektisk og spennende år med utvikling av ny strategisk forankret profil. Uniform har gjort en strålende innsats på alle fronter og skaffet oss en profil som vi er både glade for og stolte av!

Ina Johannesen
Administrerende direktør

En attraksjon

3 uker etter åpningen hadde det vært ca. 25 000 besøkende på ekebergparken.com og ca. 200 omvisningsforespørsler. Det første året var det mer enn 1 million besøkende som opplevde parken og det er få kritiske røster igjen.