Laster neste case...

Norsk Tipping

Vi har forenklet Norges største nettbutikk

Fra informasjonsside til nettbutikk

Brukerne av nettløsningen kan glede seg over forenklet navigasjon og en oversiktlig struktur der relatert innhold er samlet i tydelige seksjoner. Det visuelle uttrykket ivaretar Norsk Tipping som en ansvarlig aktør, samtidig som det gir plass til alle de ulike merkevarene.

Strukturering og forenkling

Det nye designet er enkelt og tydelig. Det er responsivt og utviklet for å fungere på enheter med berøringsskjerm og møter kravene til Universell Utforming. Det er lagt stor vekt på å utvikle et fleksibelt rammeverk slik at man enkelt kan utvide eller endre nettløsningen ved behov.

Nye norsk-tipping.no ble utviklet for å gi brukeren en rik, relevant og helhetlig kundeopplevelse.

Det største løftet noensinne i brukeropplevelsen for våre webkunder!

Bernt Plassgård
Produkteier Internett, Norsk Tipping

Umiddelbar økning

Den nye løsningen er utformet som en nettbutikk og alle funksjoner knyttet til innlogging, spill, betaling og kundeservice er optimalisert. Vi tilrettela i prosessen for lansering av nettbaserte spill. Denne nye porteføljen har vært en umiddelbar suksess, og i løpet av 2014 genererte en ekstra omsetning på 2,4–2,6 mrd. kr. på topplinja.

Lobbyene – Lotteri, Sport, Flax, KongKasino og Bingoria – setter spillene i system. På denne måten kan Norsk Tipping bedre dekke hver enkelt spillers behov og tilgjengeliggjøre mangfoldet.

Norsk Tipping øker fra 10 til 74 spill med den nye nettløsningen. For å hindre at kunder blir overveldet av det store utvalget har vi fokusert på organisering og prioritering av innhold.

Uventet stor økning i trafikk og omsetning etter lansering.

Pål Bergersen
Leder for Digitale Kanaler, Norsk Tipping