Laster neste case...

NSB app

Design og bedre brukeropplevelse skaper rekord

Smarttelefoner har en sentral rolle i de reisendes hverdag og tar over stadig mer av billettsalget hos NSB. Vi bidrar med en kontinuerlig videreutvikling og forbedring av en app som kan gjøre en betydningsfull forskjell for de reisende.

Snart er hver 3. billett kjøpt via NSB-appen

Med både planlegger, kjøp og billettbærer i en og samme app, er NSB-appen unik. I dag selges nesten én av tre billetter med mobilen, appen er lastet ned over 1,5 millioner ganger og på én dag ble det satt omsetningsrekord med billettkjøp for 13,6 millioner kroner.

NSB har høye ambisjoner for selvbetjente løsninger og NSB-appen er en viktig salgskanal sammen med nsb.no og automatene. Tallene for de 8 første månedene i 2015 viser en stadig økning i antall reisende, som gjør at appen fortsatt er et viktig satsningsområde for NSB.

 

Iterasjoner basert på brukermønstre

I tett samarbeid med NSB arbeider vi løpende med innovasjon, implementering av ny funksjonalitet og testing av ideer. Vi tar utgangspunkt i brukerhistorier (user cases) og jobber iterativt for å skape forenklede og mer intuitive brukeropplevelser i en av en av Norges mest brukte apper.

 

Videreutvikling på mange plan

Vi jobber med alt fra idé, konsept, struktur, design, brukertesting og oppfølging av implementering. Prosjektene kan være alt fra visuell setereservasjon, NFC skanning av reisekort til konseptutvikling av fremtidens sømløse reise-app som løser alt for kunden gjennom hele reisen. I tillegg til iOS arbeider vi også med Android-versjonen av appen som skal gjennom store forbedringer i 2016.

Ta kontakt for en prat om dine digitale tjenester.

Jan-Otto Jacobsen

+47 4801 4047

jan-otto@uniform.no