Bane NOR ble i 2019 samlokalisert i Schweigaardsgate 33 og hadde behov for skilting og profilering i sine nye lokaler. Lokalene består av 8 etasjer over bakken og 2 under bakken, samt at bygget deler seg i 2 tårn (A og B) fra 3. etasje. Systemet for skilting måtte ta høyde for god navigering uansett etasje eller tårn man befinner seg i. Det skulle også hensyntas de ulike rommenes funksjon i navngivning og visuelt uttak, sånn som stille soner, møterom, konferanse og samhandling.
Det visuelle prinsippet for skilting og profilering ble utviklet for å samsvare med Bane NORs visuelle identitet, samtidig som den spiller på lag med stil, materialer og farger i byggets interiør, og krav til universell utforming.
Bane NORs dynamiske profilelement, Momentum, er brukt som folie og integrert i møbler i alle etasjer. På denne måten bidrar skilt og profilering til eierskap, og til å forsterke Bane NORs merkevare i Schweigaardsgate 33.