Det er alltid en ære å få oppdraget med å utvikle visuell identitet for et reklamebyrå som selv har strategisk og kreativ ekspertise.
Sammen dannet vi et designteam på tvers av de to byråene. For Hypers designavdeling handlet det om egen identitet mens Uniform kunne se dem utenifra og bidra til en objektiv prosess.
Hyper har mange fagfelt, og sitter på en kombinasjon av faglig tyngde og kreativ lekenhet. Det krever en identitet som både er seriøs, dynamisk og litt uventet. Den må være i tråd med byråets verdier, som er «på, med, foran og litt på siden».
Logoen er dynamisk og fleksibel, og er laget for å kunne justeres og videreutvikles. Den skal ikke bare kunne bevege og snu på seg, men forme seg etter universet den til enhver tid forholder seg til. Hyper skal tenke nytt og pushe grenser, og profilen skal gi assosiasjoner til nytenkning, åpenhet og nysgjerrighet.
Fargepaletten består av lysegrønn, lilla og petroleum, kombinert med en lys gul. Den er frisk og vital men samtidig vennlig. Lysegrønn og lilla er dristige og sterke farger, mens lysesgul og petroleum er mer depede og tillitsskapende farger til formelle sammenhenger. Fargene gjenspeiler Hypers verdier, og basert på innsikt om hva som er betydningen deres.