Skal bli ledende på reiselivsmarkedet
Nå satser Flåm ytterligere og vil ta posisjonen som en sterk internasjonal reiselivsaktør gjennom merkevaren Norway’s best. I tillegg til Flåm, vil Aurland, Myrkdalen, Geiranger, Lysefjorden, Hardanger, Hjørundfjorden, Lofoten og Narvik være en del av Norway’s best fra starten. Ytterligere reisemål og reiselivsprodukter vil bli inkludert i månedene og årene framover. Norway’s best skal bli en ledende merkevare i det internasjonale reiselivsmarkedet, kjent for sin sterke produktportefølje av spektakulære naturbaserte opplevelser. Økt internasjonal distribusjonskraft og en tydeligere nasjonal posisjon skal gi økt trafikk til alle de utvalgte reisemålene.
– Visjonen – The world travelers first choice for spectacular experiences – skal nås gjennom å utvikle og selge bærekraftige naturopplevelser i verdensklasse, sier Even Fusdahl Hulleberg, Head of Marketing i Norway’s best.
– Vi ser et kjempepotensial i norsk reiselivsbransje, men også et stort behov for profesjonalisering og bærekraftig organisering. En satsing som inkluderer kvalitetsreisemål og -produkter over hele Norge er et naturlig neste skritt for oss, sier Solrun Hjelleflat, administrerende direktør i Norway’s best.
– Flåm er nå et av Norges mest populære reisemål for internasjonale turister, og er blitt en kommersiell suksess som styrkes ytterligere gjennom etableringen av merkevaren Norway’s best. Suksessen i Flåm er et resultat av helhetstenkning, helårsdrift, lokalt samarbeid og profesjonell distribusjon og logistikk, erfaringer som andre kvalitetsreisemål i Norge nå vil nyte godt av, sier Hjelleflat.