Fagfelt i symbiose
– Hyper er et spennende byrå med mange fagfelt i symbiose, og den nye visuelle identiteten måtte derfor speile både faglig vekt og versatilitet, forteller markedssjef i Hyper, Kathrin Myrvang. – Med det som bakteppe måtte vi utvikle en profil som var både energisk, leken og dynamisk – og som stemmer med våre verdier «på, med, foran og litt på siden». Og det har vi absolutt fått nå, mener hun.
Profilen ble utviklet av Hypers designavdeling i samarbeid med Uniform.
– Når man jobber med egen identitet tror vi det er smart å ha med noen som kan se ting fra et annet ståsted og sette spørsmåltegn ved oppleste og vedtatte sannheter, sier designfagleder i Hyper, Heidi Lagerløv. – Det er utfordrende å se seg selv utenfra og sikre en objektiv prosess, så samarbeidet med Uniform sørget for perspektiver og løsrivelse fra gamle tanker og idéer. Uniform har svært gode identitetsprosesser og ble en viktig sparringspartner i det visuelle identitetsarbeidet, forteller Lagerløv.