Sammen med Hyper bearbeidet vi direktoratets merkevareplattform og utarbeidet en innholdsplan for hvordan de kommuniserer.
Miljødirektoratet lanserte i 2021 en ny visuell profil, hvor vi har redesignet deres gamle logo og bygget en verktøykasse for profilen og merkevaren. Vi har definert logo, fonter, farger, grafiske mønstre, piktogrammer, ikoner, illustrasjonsmanér og diverse malerverk.
Å utvikle en relevant og tydelig illustrasjonsmanér har vært en stor del av prosjektet med ny identitet. Direktoratet har et stort informasjonsbehov og informasjonsgrafikk er et sentralt virkemiddel i å formidle mye av informasjonen. Her oversetter vi kompleks informasjon til lett forståelig innhold på en visuell måte. Den samme illustrasjonsmanéren møter man igjen i animasjonsfilmer og en veldig aktiv Instagramkonto. Den solide verktøykassen trenger direktoratet for å nå ut med informasjonskampanjer for deres mange målgrupper på en best mulig måte.
miljødirektoratet.no