Møllergata 6
0179 Oslo
Sammen med Johs Johnsen mottok Uniform prisen «Årets leverandør» på Classic Norway Hotels sin Leverandørmesse 2024. En herlig anerkjennelse på et godt samarbeid – vi er stolte og ydmyke for prisen.
Juryen sier i sin begrunnelse:
«Deres jordnære, profesjonelle, kreative og strukturerte team har ikke bare levert høy kvalitet, men har også transformert hele Classic Norway Hotels. Fra begynnelsen var det et konkurransebasert samarbeid, men forholdet har utviklet seg til å bli nært og verdifullt. Den ekstraordinære kreativiteten og gjennomarbeidede løsningene fra hele teamet har vært avgjørende for suksessen til vår nye merkevare og visuelle identitet. Nesten alle våre hoteller har nytt godt av tett samarbeid, fått grafiske profiler de de er stolte vog Uniforms innsats har bidratt til at vår hotellkjede har fått ros og oppmerksomhet for den nye grafiske profilen. En partner som ikke bare leverer, men som virkelig har satt sitt preg på vår suksess.»
NXT Oslo Reklamebyrå kjøper opp det anerkjente og prisvinnende designbyrået Uniform. Oppkjøpet forener to kreative enheter som i flere år vært gode naboer hos Mesh på Youngstorget, og sammen styrkes posisjonen som en ledende kreativ partner på markedet. De to byråene vil sammen kunne tilby en komplett løsning for kunder, med en enda bredere portefølje av tjenester innenfor kommunikasjon, reklame, digital markedsføring og design. Uniform blir en del av NXT-huset og NXT-gruppen, men NXT og Uniform vil stå som egne separate merkevarer.
For gründer og styreleder i NXT, Terje Davidsen, handlet oppkjøpet om å «slå ned veggene» mellom de to byråene og forene to sterke merkevarer.
– Markedet endrer seg fort, og vi ser at flere og flere kunder ønsker en bredere leveranse fra samme byråhus. Ettersom vi i flere år har vært to gode naboer var det helt naturlig å snakke med Uniform om fremtiden, og da vi fant ut at vi deler de samme verdiene skjønte vi at vi sammen ville stå sterkere i kampen om kunder og marked – enn hver for oss, sier Davidsen.
Davidsen går inn som styreleder i Uniform.
En del av strategien
Han forteller at oppkjøpet er en del av en pågående strategisk reise, og roser samtidig Uniform opp i skyene:
– Vi har alltid sett på Uniform som en av Norges beste designbyråer, så da muligheten bød seg var vi nødt til å slå til. Foreningen sammenfaller med vår strategi om å satse ennå mer på design og kreativitet i tiden som kommer. Vi er begeistret for mulighetene dette samarbeidet bringer, og vi er sikre på at det vil gi merverdi for alle våre kunder, avslutter Davidsen.
Skal løfte hverandre opp og frem
Og beundringen er ikke ensidig:
– Da samtalene startet i sommer ble vi umiddelbart entusiastiske og følte at dette var riktig for oss. Vi kan bidra med kompetanse og kapasitet på et viktig område som både våre egne og NXT kunder etterspør, som er viktig for et lite selskap når vi nå blir en del av noe større. Samtidig har NXT et fantastisk kommunikasjonsprodukt og en infrastruktur som våre kunder vil nyte godt av fremover. Jeg er stolt på Uniform sine vegne når vi blir en del av NXT-huset. Sammen skal vi løfte våre leveranser til nye høyder og gi kundene våre enda bedre verdi og resultater, sier Passmann.
Passmann går nå over i en ny rolle som rådgiver og kundeutvikler i Uniform, mens daglig leder i NXT, Erik Johnsen, tar over stafettpinnen som daglig leder i begge byråene.
– Uniform tar med seg seks dyktige strategiske designere og rådgivere som alle gleder seg til å bli en del av NXT-huset. Jeg er oppriktig glad for at NXT vil satse på vårt kreative og dyktige team og tar stafettpinnen videre. Jeg gleder meg til å ta fatt på nye, spennende arbeidsoppgaver, avslutter Passmann.
Gir et helt nytt mulighetsrom
Erik Johnsen, daglig leder i NXT og Uniform, gleder seg over å ha styrket laget med dyktige folk og gode ressurser:
– Vi tror på å bygge Uniform og NXT som egne sterke merkevarer innen sine fagfelt, og det at vi har funnet hverandre er utrolig gøy. Gjennom mulighetsrommet det gir oss vil vi fremover kunne betjene våre felles kunder med alt fra kampanjer, strategisk design og merkevareopplevelser, til store komplekse kommunikasjonsløsninger. Vi har vunnet flere kundepitcher, men vi har også kommet på den begredelige andreplassen fordi vi har manglet enten strategisk design eller merkevareekspertise; som Uniform har som sin styrke. Så å få inn en så sterk merkevare og ressurs som Uniform vil styrke huset i kampen om kunder og marked i tiden som kommer, sier Johnsen.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erik Johnsen, daglig leder i NXT Oslo Reklamebyrå – E-post: erik@nxt.no Telefon: 900 89 154 Erik Johnsen, daglig leder i Uniform – E-post: erik@uniform.no Telefon: 900 89 154.
Nilske Passmann, rådgiver og kundeutvikler i Uniform – E-post: Nilske@uniform.no Telefon: 90624088