Norge eksporterer sjømat for over 90 mrd. kroner hvert år, til mer enn 140 land.
Sjømatrådet kom til oss for å skape et nytt opphavsmerke. Prosessen viste at det de egentlig trengte, var en helhetlig ny opphavsidentitet.
Opphavsmerket er en garanti for norsk opprinnelse, og et kvalitetsstempel på sjømaten vi eksporterer. Den helhetlige identiteten forteller en større historie. Den skal sikre gjenkjennelse til det norske opphavet på tvers av flater og kanaler, og være et markedsføringsverktøy for norsk sjømat – verden over.
«Seafood from Norway» visualiserer den norske sjømatnæringens unike fortrinn; våre naturgitte premisser, vår respekt for naturen, og vår kystkultur.
Gjennom en renskåret og majestetisk identitet formidler vi ansvarlighet, kompetanse, renhet – og uovertruffen kvalitet. Opphavsidentiteten er som naturen vår og menneskene som jobber i næringen: unik, rakrygget, og stolt av å representere sjømat fra Norge.