Sinkaberg er et sjømatselskap med anlegg langs kysten av Trøndelag og Helgeland. De produserer over 50 000 tonn laks årlig, og dekker hele verdikjeden for lakseproduksjon. All laksen selges videre til Lerøy, som distribuerer produktene globalt.
Uniform vant oppdraget om å utvikle ny visuell identitet, etter anbudskonkurranse med ti designbyårer. Sammen med NXT har vi ledet en helhetlig prosess med å revitalisere selskapets merkevare. Visjon, verdier, målgrupper, rolle og posisjon legger viktige føringer i selskapets nye merkevarestrategi.
Sinkaberg har fra starten av hatt evnen til å tilpasse seg endringer over tid. De har en historie om endringskraft, og vilje til å finne nye løsninger på havets og fiskens premisser. Gjennom denne kraften fortsetter selskapet å levere på kvaliteten de er kjent for, og de fortsetter å skape viktige arbeidsplasser der de er.
Evighetstegnet symboliserer kontinuiteten og stabiliteten selskapet har vist, takket være tilpasningsevnen og endringskraften de alltid har hatt. I kombinasjon med bokstaven S for Sinkaberg og fisken, produktet deres, har vi utviklet logo og profilelementer som forteller selskapets historie.
Fargepaletten er inspirert av havet, med hovedvekt på mørke blåfarger. Det mørke referer til havdypet, og innovasjonene Sinkaberg har gjort på dypt vann. Dette er prosjekter som kan ha stor invirkning i fremtiden, både for selskapet og næringen generelt.
Sommeren 2024 ble vi invitert til lansering på kulturhuset i Rørvik, der 300 ansatte var samlet til fest. Det var en stor glede for oss å få presentere den nye identiteten for selskapet, og oppleve engasjementet fra ansatte i hele verdikjeden.
sinkaberg.no